Pytania i odpowiedzi

Jestem nowym uczniem. Skąd wziąć dane do logowania i jak zalogować się po raz pierwszy?

Dane do logowania przekaże ci wychowawca w pierwszych miesiącach nauki. Na kartce, którą dostaniesz, znajdzie się twój login i tymczasowe hasło.

Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybranie nowego hasła.

Następnym krokiem będzie dodanie metody zabezpieczającej twoje konto. Możesz dodać swój numer komórkowy, domowy lub aplikację uwierzytelniającą. Możesz wybrać kilka metod naraz. To konieczne, abyś mógł odzyskać dostęp do konta.

Zapomniałem hasła. Co teraz?

Jeśli zapomniałeś hasła lub straciłeś dostęp do usług firmy Microsoft skorzystaj z mechanizmu samoczynnego resetowania hasła pod adresem https://passwordreset.microsoftonline.com.

Zostaniesz poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości poprzez metodę weryfikacji przypisaną do twojego konta (może być to kod weryfikacyjny wysłany poprzez wiadomość SMS, wiadomość na zapasowy adres e-mail, rozmowa telefoniczna lub monit potwierdzający w aplikacji uwierzytelniającej).

Jeśli nie masz już dostępu do metody uwierzytelniania np. w przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail skontaktuj się z nauczycielem informatyki. To on poprowadzi cię przez dalsze kroki resetowania hasła. Pamiętaj, że wnioskując o zmianę hasła musisz to zrobić osobiście, nie możesz poprosić o to kolegi.

Aby zapobiec takim sytuacjom, regularnie aktualizuj dane zabezpieczające pod adresem https://mysignins.microsoft.com/security-info/

Do jakich usług mam dostęp jako uczeń?

W ramach licencji Office 365 A1 dla instytucji edukacyjnych otrzymujesz dostęp do przeglądarkowej wersji programów biurowych takich jak Microsoft Word, Excel, PowerPoint, OneNote, czy Teams.

Do dyspozycji masz także 100 GB miejsca na dysku OneDrive wyłącznie do twojej dyspozycji oraz konto e-mail.

Poczta e-mail. Jak się zalogować i jak korzystać?

Aby korzystać z konta e-mail zaloguj się do aplikacji Office 365 i wybierz kafelek „Outlook”.

Możesz też skorzystać z linku bezpośredniego: poczta.4lo.olsztyn.pl.

Korzystając z prostego interfejsu przeglądarkowego możesz wysyłać i odbierać wiadomości z konta e-mail o adresie takim samym jak twój login.

Aby dodać swoje konto do aplikacji obsługującej pocztę na swoim telefonie postępuj zgodnie ze wskazówkami opisanymi w tym artykule: https://learn.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/admin/setup/set-up-mobile-devices?view=o365-worldwide&tabs=iPhone

Kończę naukę w szkole. Co się stanie z moim kontem?

Wraz z zakończeniem nauki w szkole utracisz dostęp do swojego konta - wynika to ze względów licencyjnych. Może się tak zdarzyć, że chwilę po twoim odejściu konto nadal będzie aktywne. Nie oznacza to jednak, że nie zostanie usunięte w przyszłości.

Aby nie utracić dostępu do swoich plików pobierz je na swój komputer z wyprzedzeniem.

Czy korzystanie z aplikacji Office 365 i poczty e-mail jest bezpieczne?

Tak. Korzystanie z aplikacji Office 365 i poczty e-mail jest w pełni bezpieczne. Obie usługi zabezpieczają mechanizmy firmy Microsoft. Wiadomości e-mail są szyfrowane.

Czy ta strona należy do ZSO 2 w Olsztynie? Do kogo kierować pytania?

Nie. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Olsztynie jedynie korzysta z części zasobów domeny za zgodą właściciela m.in w zakresie obsługi poczty e-mail i obsługi Office 365.

Wszystkie wiadomości e-mail wysłane z domeny "4lo.olsztyn.pl" pochodzą od uczniów i pracowników IV Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Olsztynie.

Pytania dotyczące obsługi stron w domenie 4lo.olsztyn.pl możesz kierować pod adres e-mail: grzegorzkasprzyk@4lo.olsztyn.pl lub pod nr telefonu: 89 67 550 67

Ta strona nie jest oficjalną stroną Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Olsztynie.

Strona główna ZSO 2 w Olsztynie:zso2.olsztyn.eu